Ptejse.cz - Logo Máš otázku? Ptej se! Znáš odpověď? Odpověz!

Položení otázky

Nenašli jste odpověď? Zeptejte se!

znaků zbývá

Přihlášení

  Zapoměl(a) jsi login nebo heslo?
Login:
Heslo:
Pamatovat si přihlašovací údaje
Přihlásit pomocí facebooku  

TOP 10 uživatelé

50232
28697
26094
24536
24105
22212
20313
19152
15944
12565

Více



RSS kanály       rss

Sleduj nové otazky

Sleduj náš blog

Add to Google

Přidej na Seznam

Avatar
Level 1

Jak na bezudržbovou autobaterii

na nové autubaterii je nápis bezudržová baterie.Co si mám pod tím představit?



Odesláno uživatelem zacatecnik
Do kategorie Údržba a oprava 18. ledna 2009, 15:35:53

(hodnocení celkem: 2 | počet: 1 x | tvé hodnocení: ) Hodnotit další >>

 
Pro vložení odpovědi se musíš přihlásit a nebo zaregistrovat zde.



Přihlásit pomocí facebooku
             

 

Odpovědi (6), počet zhlédnutí 3614

Avatar
Level 3

lezer.forlove@yahoo.com
zajímavé,
Jak je všechno s vámi, jsem si vybral zájem o vás poté, co šel přes váš profil Opravdu chci mít dobré přátelství s vámi. Vedle mám něco velmi zásadní, aby uváděli na vás, ale já jsem zjistil, že je obtížné se vyjádřit v této lokalitě, protože je to veřejné místo. Prosím, budu rád, kdybyste mě kontaktovat přes můj soukromý e-mailem na adrese: (lezer.forlove@yahoo.com) Takže jsme se mohli seznámit navzájem lépe a já dobře dám moje obrázky a také řeknu více o mně na tlačítko OK. S pozdravem přítel,
Lezer

 

jully200 22. května 2012, 21:10:11
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

bezúdržbově-prostě ji nechat být a ona si poradí-pokud se vybije dobít a to je vše neměl bys dolévat destilku prostě nic-je ji v případě potřeby dobít:)

 

alf 4. prosince 2009, 6:02:13
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Bezúdržbovou olověného akumulátoru spočívá v konstrukci, která zamezuje odpařování vody z elektrolytu. U běžných typů akumulátorů se odpaří cca 1% vody z aktuálního množství denně. Stav elektrolytu by se tak měl kontrolovat u běžných typů akumulátorů minimálně jednou za 6 měsíců ideálně po 90 dnech. U bezúdržbových akumulátorů se většinou používají činné desky s obsahem sloučenin vápníku a stříbra. Tyto typy akumulátorů mají vyšší kapacitu, vysoké startovací proudy CA a CCA a dlouhou životnost díky větší odolnosti proti hloubkovému vybití. Neměly by být dobíjeny vyšší proudem než 14,7 V, aby nedocházelo k přehřátí akumulátoru, plynování a destrukci činných desek. Pokud je akumulátor dobíjen mimo vozidlo může být použit vyšší dobíjecí proud za předpokladu odpovídajícího řízení nabíjecího přístroje. Pokud chcete akumulátor zachovat funkční po, co nejdelší dobu je dobré provádět kontrolu stavu nabití po 90 dnech. Zamezíte tím stavu, kdy je akumulátor ponechán v úrovni hloubkového vybití (od snížení kapacity o 20%), kdy dochází k sulfataci čili nevratným změnám na činných deskách. Vozidlo většinou není schopno jízdou akumulátor plně dobít (záleží na podmínkách provozu). Pokud je potřeba akumulátor dobít, je nutné, aby dobíjení probíhalo za teploty alespoň + 10 C, kdy může probíhat chemická reakce v plném rozsahu činných desek a ne jen povrchově.

 

homat 3. března 2009, 21:18:58
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

Pokud vim, tak to znamena, ze neni treba do ni dolejvat destilku a jinak se o ni starat. Proste ji mas a az jednou nenastartujes tak je treba menit .) Samozrejme pokud ji napr. v mrazu budes vyndavat apod. tak prodlouzis jeji zivotnost.

 

qwertz 20. ledna 2009, 9:30:25
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

S údržbou, nebo bez?
Mnoho lidí lákají takzvané bezúdržbové baterie, o něž se není třeba vůbec starat. Voda, která se při dobíjení odpaří, nezmizí z baterie tlakovým ventilkem, ale kondenzuje pod víkem a stéká zpět do článků.

Není tedy třeba ji dolévat, ani to nejde. Je tu jedno ale. "Nemá cenu ji kupovat pro starší auto, protože tam vždycky bude nějak posunutá dobíjecí soustava a v případě přebíjení by baterie dostávala víc zabrat. A protože se nedá dolít, vysušila by se a zničila. Navíc je výrazně dražší,“ říká Jaroslav Přívozník s tím, že od pěti let stáří auta by nedoporučoval žádné drahé baterie.

V obchodech se můžete setkat i s postříbřenými kontakty (Silver), které mají výhodu v tom, že dávají vyšší startovací proud, a hodí se tak hlavně pro dieselové motory.

A pozor na moderní baterie, jež mají kladné i záporné desky s příměsí vápníku. Ty potřebují vyšší hodnotu dobíjecího napětí (většinou nad 14,6 V) a to většina starších aut nedodává. Zcela novou technologií se vyrábějí baterie gelové, v nichž je elektrolyt vázaný, takže se nemůže vylít.

Mají i vyšší životnost a samozřejmě i cenu. Je třeba ještě zmínit, že každý, kdo baterie prodává, je povinen odebrat starou baterii "na protiúčet“, a to zdarma. Velké smluvní prodejny autobaterií však podle zákona musí baterii jakékoli značky vzít i od toho, kdo ji u nich nekoupí.

http://auto.idnes.cz/zivotnost-autobaterii-klesa-jak-se-o-ne-starat-fql-/pneu.asp?c=A070109_111845_pneu_fdv

 

Gollumek.88 18. ledna 2009, 23:06:03
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 3

Vložil jsem příspěvek,nezobrazil se.To je solidní server?
JABRAKA

 

jabraka 20. ledna 2009, 12:16:11
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (1)

komentáře
 


Poslední tři otázky v kategorii Údržba a oprava

Jaký autoservis v Brně?

(odeslaná do kategorie Údržba a oprava 20. října 2015, 12:50:08 | počet odpovědí: 1)


Nevíte kde najdu opravnu na moped TOMOS COLIBRI. Děkuji

(odeslaná do kategorie Údržba a oprava 7. února 2014, 10:14:33 | počet odpovědí: 1)


jak poznam jakou mam beterii?chci ji nabyt,ale nevim jestli mam povolit zavity?

(odeslaná do kategorie Údržba a oprava 10. února 2012, 19:11:41 | počet odpovědí: 1)