Ptejse.cz - Logo Máš otázku? Ptej se! Znáš odpověď? Odpověz!

Položení otázky

Nenašli jste odpověď? Zeptejte se!

znaků zbývá

Přihlášení

  Zapoměl(a) jsi login nebo heslo?
Login:
Heslo:
Pamatovat si přihlašovací údaje
Přihlásit pomocí facebooku  

TOP 10 uživatelé

50232
28697
26094
24536
24105
22653
20313
19152
15944
12565

Více



RSS kanály       rss

Sleduj nové otazky

Sleduj náš blog

Add to Google

Přidej na Seznam

Odpověd na otázku: Vážení dat

Co v reklamní branži znamená pojem Vážení dat?


Odesláno uživatelem Neználek
Do kategorie Reklama a marketing 5. srpna 2012, 0:32:27

Avatar
Level 1

Vážení je metoda, jak zpřesnit výsledky výzkumu trhu podle dosažené struktury výběrového vzorku. Každému respondentovi se přiřadí váha, která vyrovná disproporce mezi strukturou výběrového vzorku a skutečnou strukturou zkoumané populace. Výběrový vzorek lze převažovat podle různých faktorů nebo kombinací faktorů. Nejčastěji používané faktory jsou pohlaív, věk, kraj a velikost místa bydliště. Příklad: Ve vzorku 1000 respondentů bylo 400 žen a 600 mužů. Určitou vlastnost mělo 80 žen a 48 mužů, tj. celkem 128 lidí (12,8%). Víme však, že podíl žen v populaci je 51,2% a mužů 48,8%. Dáme proto ženám z našeho vzorku váhu 1,28 (512/400) a mužům 0,813 (488/600). Celkově po zvážení má uvědenou vlastnost 80*1,28+48*0,813=141,5 lidí z tisíce, tj. 14,2 %

 

Všeználek 4. května 2013, 0:57:33
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)