Ptejse.cz - Logo Máš otázku? Ptej se! Znáš odpověď? Odpověz!

Položení otázky

Nenašli jste odpověď? Zeptejte se!

znaků zbývá

Přihlášení

  Zapoměl(a) jsi login nebo heslo?
Login:
Heslo:
Pamatovat si přihlašovací údaje
Přihlásit pomocí facebooku  

TOP 10 uživatelé

50232
28697
26094
24536
24105
22653
20313
19152
15944
12565

Více



RSS kanály       rss

Sleduj nové otazky

Sleduj náš blog

Add to Google

Přidej na Seznam

Odpověd na otázku: Interval spolehlivosti

Co v reklamní branži znamená pojem Interval spolehlivosti?


Odesláno uživatelem Zvědavec
Do kategorie Reklama a marketing 26. června 2012, 19:51:45

Avatar
Level 1

Statistický ukazatel. Pro věrohodnost výsledků výzkumu trhu je důležitá velikost vzorku. Věrohodnost výsledků se mění i při rozdílných četnostech u stejného vzorku. Příklad: Máme vzorek N náhodně vybraných respondentů, z nichž K má určitou vlastnost (např. jsou muži a sledovali včera televizi). Interval nazveme intervalem spolehlivosti na hladině 0,95 pro hodnotu K, jestliže tento interval překryje skutečnou hodnotu s pravděpodobností 95 %. Nejčastěji se tento interval konstruuje v tomto tvaru: Příklad: Při vzkorku 100 respondentů má 10 určitou vlastnost. Interval spolehlivosti je <4.12, 15.88>, tj. <10 - 5.88, 10+5.88> tj. 58,8% relativní odchylka. Při vzorku 10000 respondentů jich má 1000 určitou vlastnost. Interval spolehlivosti je <80,5, 119,5>, tj. 19,5% relativní odchylka.

 

Všeználek 27. června 2012, 2:52:47
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)